Για τους νεκρούς της οικογένειας Σακελλάρη από τη Φτέρη Σπερχειάδας Φθιώτιδος




Η οικογένεια Σακελλάρη είναι μία από τις ελληνικές οικογένειες, που προσέφεραν τα παιδιά τους θυσία για την πατρίδα.



Από τας εκατόμβας της ηρωϊκής Ρούμελης.

Τρείς Νεκροί της Οικογενείας Γ. Σακελλάρη (πατρός του συγγραφέως) εκ Φτέρης Σπερχειάδος.
Εκ δεξιών:
Βασίλειος Σακελλάρης, Ταγματάρχης Πεζικού ( Υψώματα Γιλτίζ Ντάγ 1921).Νικόλαος Σακελλάρης, Ανθυπολοχαγός Πεζικού ( Άνω Τζουμαγιά 1913).Ιωάννης Σκαραφίγκας, Στρατιώτης ( Υψώματα Λαχανά 1913).



Ο Λοχαγός εν τιμητική αποστρατεία  Διονύσιος  Σακελλάρης έφερε και ο ίδιος τρία τραύματα υπέρ πατρίδος -έγραψε στη μνήμη τους το παρακάτω ποίημα:
ΤΑ ΚΟΚΚΑΛΑ ΝΑ ΠΑΤΕ!
-Στη Μάννα μου και στον Πατέρα μου που έχασαν τρία παιδιά στον πόλεμο-
Των πόθων ονειροχωριό, πλαγιές, κρύες βρυσούλες,
έλατα σιγοσάλευτα  βράχια, ψηλές ραχούλες!
Σας πόθησα και έρχομαι μακριά από τα ξένα!
Σας ξαναβρίσκω ολόλαμπρα αγνά, μά! ωϊμένα!
Βρίσκω στον έρμο κήπο μου δυό δέντρα μαραμένα!
Δέντρα μου βαθυΐσκιωτα! δέντρα αγαπημένα
του πόνου ποιο σαράκι σας σάς έχει ρημαγμένα!
Τι έχετε και γέρνετε; στον ίσκιο σας ωϊμένα
απάντεχα ο άμοιρος  μά τώρα μαραμένα
σας βρίσκω στο φτωχόκηπο βαρειά! βαθειά θλιμμένα!
-Μας πήρε η φλόγα τα κλαδιά! Ώ! Στα βουνά θαμμένα
τρία βλαστάρια έχουμε! Αλλοίμονο! το ένα
Απόμενε 'στο Λαχανά! Στη Τζουμαγιά το άλλο!
κ' ύστερα 'στο Σαγγάριο έμενε το μεγάλο!
Τα λείψανα! Τα κόκκαλα! πού νάναι σκορπισμένα!
΄Ω! του Χωριού μου σείς πουλιά! Καθώς ψηλά πετάτε,
κοιτάξτε για τα κόκκαλα στα Δέντρα μου να πάτε!



Share on Google Plus

About ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΑΥΡΟΓΟΝΑΤΟΣ

Απόστρατος Αξιωματικός, Αρθρογράφος,Ιστορικός Ερευνητής
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου